Hästbad och fejk-pimp...

Nu vart det ett tag sen igen då... Påsken kom och gick den med och snart är "lång"-ledigheten över...USCH!

Det va så skönt och varmt ute idag så jag och Diablo tog oss en svängom ner till Vänern. Han hoppade i utan att tveka och tyckte det va skitroligt! Han skulle simma han men jag hindrade det hela när jag började få vatten i skorna....SVINKALLT! Att han klarar av det...men jaa, han klagade inte och ville i fler gånger... Tokiga hästen!  Han fäller som en tol oxå...tror ni det finns någon färg som hetter brun-flammig eller något? Han ser ut som 7 svåra år nu när han håller på och byter päls
och sommarpälsen är mycket ljusare... :oS
Tog lite bilder med mobilen...:

 


Är ju i vart fall kul att han tycker om vattnet, är ju helt underbart att bada på sommaren med hästarna!


Och appropå 7 svåra år så har jag en bil som låter som en riktigt fejk-pimpad raggarbil! Oljudet som jag skrev om i tidigare inlägg som kom på väg hem från Lidköping, det va inte något annat än att man fick hål någonstans i avgasröret! *suck* Men det låter ruskigt fräck! Haha!

Åhh...fick mail från Åsa häromdan....uppfödaren till Gizmo... Årets första föl har kommit till världen, e: Ludwigs Champion 1129, u: Tosca, ue: Sambesi.  Ett väldigt sött hingstföl och stammen är intressant i mina ögon och öron så jaa...jag är MEGA SUGEN! :oD
Här är gullungen:



Två föl till väntas, den ena e: Highcruiser och den andra e: Kashmir. Så kommar vänta spänt på dem med! :oD

Nej...tror jag ska avsluta kvällen med lite ostkaka...det är mums det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0